Celem naszej pracy jest kompleksowa obsługa klienta flotowego, począwszy od przedstawienia oferty, przez zawarcie ubezpieczenia, rozliczenie finansowe i wznowienie ubezpieczenia.
Nasz Departament zatrudnia doświadczone osoby, z wieloletnim stażem które służą wsparciem i pomocą na każdym etapie swoich działań.
Współpracujemy z kluczowymi Towarzystwami Ubezpieczeniowymi na naszym rynku. Wspólnie wypracowane standardy współpracy i obsługi przekładają się na nasz wspólny rozwój.
Obecnie w swojej obsłudze mamy ok. 140 flot samochodowych.
Nasza obsługa opiera się na naszym systemie informatycznym stworzonym specjalnie do obsługi flot samochodowych. Dzięki niemu klient ma wgląd do danych swojej floty w każdym miejscu i momencie, zaś zaawansowane rozwiązania pozwalają na sprawną wymianę danych.
Do naszych głównych zadań w zakresie obsługi klienta flotowego należą:
1 – Bieżąca obsługa zgłaszanych pojazdów do ubezpieczenia.
- Uzupełnienie danych do zawarcia umów ubezpieczenia na podstawie informacji otrzymanych od Klienta lub Brokera, oraz wystawienie stosownych dokumentów, zarówno dla pojazdów nowo zarejestrowanych, jak i wprowadzanych do obsługi, jako używane. Wszystkie zgłoszenia obsługiwane są na bieżąco, zgodnie z procedurami ustalonymi z Klientem,
Klient otrzymuje od nas:
- Potwierdzenie OC
- Polisę ubezpieczeniową
- Awizo/notę płatniczą
- Zgłoszenie zawartych ubezpieczeń do TU zgodnie z ustalonym formatem i określonymi terminami,
- Przyjęcie od klienta, ewentualna miękka windykacja składki i rozliczenie z TU otrzymanej składki ubezpieczeniowej.
2 – Obsługa posprzedażowa.
- Aneksy aktualizujące dane Klienta/pojazdu np. po przerejestrowaniu pojazdu na skutek wykupu przedmiotu z leasingu, konieczności wymiany tablic rejestracyjnych itp.
- Wydawanie duplikatów potwierdzenia zawarcia ubezpieczenia OC,
- Wydawanie certyfikatu Zielonej Karty w przypadku, gdy konieczne jest rozszerzenie zakresu ochrony OC,
- Zwiększenie zakresu terytorialnego ubezpieczenia Auto Casco np. zakresu ochrony o ryzyko kradzieży pojazdu i jego części, na terytorium Białorusi, Mołdawii, Rosji i Ukrainy ,
- Rozszerzenia wariantu ubezpieczenia Assistance zgodnie ze zgłoszonym przez klienta zapotrzebowaniem,
- Wycofanie pojazdu z floty w przypadku sprzedaży pojazdu, przeniesienia praw własności, zwrotu pojazdu do leasingu, wyrejestrowania pojazdu, oraz poinformowanie TU o tym fakcie.
3 – Monitoring ekspiracji okresu ochrony, wznowienia polis, wyceny pojazdów.
- Prowadzenie rozmów telefonicznych i korespondencji w zakresie monitoringu ubezpieczeń. Wprowadzanie zmian na umowach ubezpieczenia zgodnie z dyspozycjami Klienta, administrowanie bazą danych klientów w celu kontrolowania terminów odnowienia umów ubezpieczenia i powiadomienia przez kontakt korespondencyjny lub telefoniczny,
- Sporządzanie wycen pojazdów w systemie eksperckim Eurotax,
- Wznowienie ubezpieczeń na podstawie ustaleń z klientem.
4 – Rozliczenia.
- Monitoring nieopłaconych w terminie składek ubezpieczeniowych oraz wstępne działania windykacyjne poprzez kontakt z klientem i przypomnienie o zaległości,
- Przyjmowanie wpłat na dedykowane konto Agencji,
- Przesyłanie raportów z rozliczeniem składki zainkasowanej od Klienta do Towarzystwa Ubezpieczeniowego,
- Kontakt z Klientem i TU w celu wyjaśnienia ewentualnie powstałych rozbieżności finansowych,
- Rozliczanie prowizji od zainkasowanej składki.
5 – Raporty.
- Zaczytywanie zgłoszenia produkcji do systemu Towarzystwa Ubezpieczeniowego zgodnie z ustaleniami, w preferowanym formacie pliku,
- Przesyłanie dokumentacji ubezpieczeniowej, zestawień składki i prowizji, sprawozdań i raportów do Towarzystwa Ubezpieczeniowego zgodnie z ustaleniami,
- Zamawianie niezbędnych druków i dokumentów ubezpieczeniowych,
- Raportowanie sprzedaży.